Unit 3

Welkom in Unit 3. Wij zijn samen groep 6, 7 en 8!
Dit jaar gaan we weer heel veel leren en samenwerken, daar hebben we echt zin in!
Samenwerken doen wij bijvoorbeeld bij Topondernemers! Dan werken alle groepen door elkaar en leren wij van elkaar.
Wij houden dit jaar ook een boekbespreking.
Op deze pagina laten wij alles zien waar we mee bezig zijn!

Avondvierdaagse

Avondvierdaagse 2019
We begonnen dit jaar in Heliomare dat is een soort school voor kinderen met een geestelijke of lichamelijke beperking. Het ging van start op dinsdag 4-6. Door het slechte weer gingen de 10 kilometer de 5 kilometer doen en de drie gewoon de drie want ze dachten dat het gingen onweren maar dat bleek pas in de avond te gebeuren. Ik werd ook nog geïnterviewd. De dag daarna gingen we gewoon 10 kilometer doen. we waren toen om half 9 klaar. We gingen toen door Uitgeest lopen en ook door een soort weiland. Donderdag ook de laatste dag gingen we ook de tien kilometer lopen. Toen gingen we door Castricum lopen. En de vrijdag ging niet door want er was nood weer voorspeld dus kregen we de medailles op school. Ik vond de avond vierdaagse heel leuk.
Door Menno

Laatste keer zwemmen groep 8

Wij gingen 5 maart voor de laatste keer zwemmen. 2 uur moesten we in het zwembad zijn, we werden in 2 teams verdeelt. De eerste helft ging met een emmer balletjes onderwater stoppen en dan moest de emmer omhoog gaan. De tweede helft ging met speciale gewichten voor in het water allemaal kunstjes doen daarna gingen de twee helften omwisselen toen we nog maar een half uurtje hadden gingen we met zijn alle volleyballen.
Gemaakt door: Mickey-Mae en Valentijn

Buitenles: rekenen!

Donderdag 7 maart gingen we buiten rekenen. We kregen een blad, En moesten we de oppervlakte en de omtrek opmeten van de school. En van de schommel en de zandbak. Het was leuk maar ook moeilijk. We moesten het met rolmaten doen van 8, 5, en 3 meter doen en dan een heel schoolplein dat duurde wel ff we moesten ook nog een, Keer min, plus, gedeeld , hinkelbaan. Het was wel leuk dat buiten rekenen.
Gemaakt door Valentijn en Mickey Mae

Middelbare schoolweek

Door: jonathan
De eerste les van de middelbare schoolweek was van juf Diana Engels, we kregen een boekje met verschillende opdrachten en moest vrijdag af zijn. We moesten pas 9:05 op school zijn want we hadden eerste uur vrij ( 50 MIN.) toen kwam bureau HALT een les over groepsdruk. Daarna hadden we een mentor les van Mw. F. Kamphuis. Daarna hadden we een grote pauze van 35 MIN met broodje eten. Daarna hadden we natuurkunde& techniek over sterrenkunde. Daarna hadden we muziek, wiskunde en frans.
Bonjour! Goedemorgen. Dinsdag: eerste uur vrij en daarna twee blokuren techniek! We gingen zo’n ding maken dat als je het aanraakt dan gaat het piepen SUPER LEUK!! Daarna hadden we pauze gewoon 35 min. Toen hadden we drama van de moeder van merel en dat was LEUK! We kregen allemaal een kaartje en dan had je een tweetal en dan moest je inspringen en ruzie veroorzaken. En daarna hadden we een blokuur kunstgeschiedenis van juf Ingrid toen moesten we een tijdlijn maken.
Woensdag: eerste drie uur vrij lekker! Bureau halt kwam weer en nu over cyberpesten. Daarna hadden we handvaardigheid van juf Tineke en moesten we gipsmasker maken. Pauze. En toen hadden we biologie en gingen we inktvissen en mosselen ontleden.
Donderdag: kennemer bezoek en daar hadden we muziek techniek en Spaans dat was bij het groepje Kennemer havo, vwo. Daarna hadden we Nederlands van juf Sandra en daarna een les Nederlandse spoorwegen.
Vrijdag: Geschiedenis, een blokuur over Nederland van vroeger. Daarna een blokuur gym. En economie van juf Manon, en de laatste twee lessen vielen uit dus waren we om 1:20 uit en klaar met de middelbare schoolweek!

Heel de Zilvermeeuw bakt!

We deden aan heel Holland bakt mee. We gingen Woensdag met je groepje naar iemands huis of op school bakken. Die dag daarvoor gingen we boodschappen doen voor het recept, en maandag ging je uitkiezen wat je maakte en hoe je het aan de mensen gaat verkopen. In de klas heb je een jury die gaat oordelen wie nummer 1,2,3 is in bakken. En verder moet je gewoon veel verkopen, maar het is ook voor de gezelligheid
Geschreven door Romy

Heel de zilvermeeuw bakt
We kregen eerst de groepjes te horen. Ik zat met Mickey-Mae, Charissa, Troy, Kas en ik. We moesten een plan maken net als alle anderen. We keken voor een goede naam en ik kwam op het idee Rainbow dragons en daarna gingen we het recept maken melk eieren en nog meer we gingen een Rainbow taart maken. anderen hadden een M&M taart muffins smurfen muffins we moesten woensdag onze fiets mee om naar het huis te gaan waar we het gingen bakken. We hadden lol net als alle anderen daarna gingen we terug naar school. de volgende dag gingen we de kraampjes maken iedereen had helen mooie kraampjes. Maar wij waren later begonnen. Maar het is wel gelukt. We zette de taart neer en de anderen hadden ook hele mooie taarten en muffins. Om 3:00 gingen de deuren open en de ouders liepen naar de kaartjes kraam toe na 20 min was iedereen al uitverkocht jammer. en de prijzen en wij hadden de derde samenwerkingsprijs. Yes we hadden heel veel plezier. En dat was het al weer.

Geschreven door storm

Pietengym

Het was donderdag en de hele schol het pieten gym. We kregen van juf Saskia les, en het was heel leuk. We hadden als eerste oefening cadoutjes in de gootsteen gooien (in plaats van cadeautjes deden we balletjes). Als tweede oefening deden we we moesten naar de overkant slingeren, met twee ringen. Als derde oefening deden we met een touw omhoog klimmen, op een zachte wand. Als vierde oefening hadden we de touwen, daar mocht je lekker op spelen. Als vijfde oefening hadden we ballen in de korf gooien. En als laatste hadden we pieten kunstjes doen. En toen was de andere klas. Ik zelf vond het heel leuk.

Door Menno

Groep 8 Clusius college.

Hallo allemaal groep 8 ging maandag 5 november naar het Clusius college in Castricum.
Daar kon je van alles doen, we werden in 2 groepen gesplitst en er waren 4 vakken.
Groep 1 ging: dier doen daar ging je bij dieren kijken die ze daar bij school hebben.
Groep 1 ging ook nog aardbeien planten, dat is natuurlijk heel lekker.
Groep 2 ging: koken daar gingen we eigen boter maken en we mochten het ook nog mee.
Groep 2 ging daarna nog zelf rozen inpakken, dat was wel een werkje!
Juf Ingrid ging mee die vermaakte zich ook en juf Bianca. We hadden het daar heel gezellig!
Het is ook een aanraad voor kinderen om daar naar school te gaan.

geschreven door Roxana Beuker

Zwemmen groep 8

Heel groep 8 ging vorige week dinsdag Zwemmen bij de Waterakkers, we liepen daar naar toe toen we aan kwamen ging we omkleden zoals altijd gezellig in de kleedkamer. toen we klaar waren om te Zwemmen gingen we naar het Zwembad waar we gingen zwemmen, en toen gingen we op een muurtje zitten en ondertussen kregen we uitleg van wat we moesten doen we werden verdeelt in twee groepen, de ene groep ging basketballen, en de andere gingen baantjes zwemmen, maar basketbal duurde langer dus terwijl de wedstrijd nog bezig was van basketbal ging de andere groep zo snel mogelijk met zwem Noodles zwemmen. uiteindelijk werden de rollen omgedraaid de baantjes zwemmers gingen basketballen, en de basketballers gingen baantjes zwemmen, op het einde gingen we nog allemaal een bommetje doen en toen gingen we weer naar school

Schrijver: Sem de graaf

Kinderboekenweek 2018
Vriendschap

De opening van de Kinderboekenweek was superleuk want…
Sommige kinderen kregen een puzzelstukje want dan kregen we tips en als je dacht dat jij de juiste hat moest je hem in de lucht steken dan werdt het uiteindelijk een grote puzzelen hij was heel mooi geworden. En iedere stamgroep kreeg 3 leuke kinderboeken. En toen ging juf tieneke weer uit het boek de grote boze heks lezen En daarna gingen we sokpoppen maken. We kregen stickertjes wol wiebeloogjes en veel meer. Na even plakken en duwen waren het hele mooie creaties geworden. Er waren van eenhoorns naar gekke monsters te zien. Ik ben benieuwd wat we nog allemaal gaan doen

Mijn mening is: deze Kinderboekenweek is top

Door: ivana

Vissen

Groep 6 7 en 8 gingen vissen. Beyza had een brasem die was echt groot. Groep 8 had 278 vissen gevangen. En Thijs had 16 vissen gevangen. En Sem veu had ook een brasem die was ook groot. na school tijd gingen heel veel kinderen op die plek vissen. en jonathan en bram hadden na school ook een brasem gevangen. we kregen ook les over vissen. en we kregen een tas vol met vissers spullen. en we kregen een haakje en een vissers pas. Het was echt leuk